t





mandag 21. januar 2013

Hello Kitty kake







Hei!
 I helgen laget jeg Hello Kitty kake til en liten prinsesse. Resultatet ser dere over. Produktene som jeg brukte finner dere i listen nederst i dette innlegget. Her kommer oppskrift og fremgangsmåte:

 
 Sukkerbrød  
(28 cm)

6  egg
   200 gr sukker
       180 gr hvetemel
        30 gr potetmel
           1,5 ts bakepulver


Pisk egg og sukker til eggedosis. Ca 10 min. Sikt mel, potetmel og bakepulver og vend 
det forsiktig inn i massen. Stekes på 180 grader Ca 30-35 minutter.
Videre printet jeg ut et bilde av Hello Kitty som jeg brukte som mal og skar etter. For å lage kaken litt større, brukte jeg avskjæret til å lage ører med som jeg skjøtet på kaken. Så delte jeg kaken i tre og fylte den med vanilje og jordbærkrem.  Etter å ha smurt opp kaken trakk jeg den med hvit marsipan (jeg brukte to pakker). Videre laget jeg sløyfe, øyne, nese og værhår som jeg festet med gul gele.

Prøv du også da vel? Jeg lover at mottakeren blir fornøyd;)


 
Håndmixer fra Dualit
Springform 28 cm fra Patisse
Bakebolle fra Rosti
Spatula fra Cacas
Marsipan fra Cacas
Kakedeksel fra Cacas

 

Ha en fin mandag alle sammen!

Hilsen
Lotta/Rafens




1 kommentar:

  1. Ja det var jo ekstremt kortfattet. Hvordan fikk du fram svart fargen på marsipan f.eks. Hilsen Kokk m/fagbrev

    SvarSlett