t





torsdag 2. oktober 2014

Guacamole med morter

Nå finner du to superfine mortere på kampanje i våre butikker.
Disse kan brukes til alt fra knusing av krydder til laging av pesto.
Denne dype varianten i granit koster nå kun 199,- (før 275,-)

Her om dagen prøvde jeg meg på å lage guacamole i morteren min. Det fungerte kjempe bra ettersom pistillen (staven man bruker til å mose) er så tung. På 1-2-3 var avocadoen ferdig most og jeg satt igjen med en guacamole med helt perfekt konsistens. Jeg anbefaler deg absolutt å prøve dette om du, som meg, er lei av å stå og mose med en gaffel.

guacamole-1 guacamole-2

Guacamole:
avocado
chili
hvitløk
lime/sitron
salt og pepper

Del guacamolen i to, ta ut steinen og skallet og ha den i morteren. Hell over litt lime eller sitronjuice. Hakk chilien i små biter og press hvitløken i en hvitløkspresse. Bland alt godt i morteren og smak til med salt og pepper.

Målene er jeg aldri så veldig nøye med, bare smak deg frem til du er fornøyd.

guacamole-3

Ha en fortsatt fin dag!

- Citona

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar